esmaspäev, 30. mai 2011

Latitude Z600 vs Amilo Xa 1526 - uuest arvutist minu enda vana taustal

Alustuseks peab kohe ära ütlema, et ma ei ole eriti suur tehnofriik ja ma ei tea, kas minu hinnangud antud valdkonnas on väga õiglased. Siiski pani viimane nädalavahetus mind mõtlema neile asjadele.

Võibolla on põhjus selles, et olen enda arvutiga - Fujitsu-Siemens Amilo Xa 1526 - nii harjunud, et võtan selle emotsionaalselt natuke ebaõiglaseks verstapostiks, aga ikka. Olen sellise asjandusega töötanud juba ligi aasta ning väga rahul.

Jah - 4 kg on natuke palju igapäevaseks kaasaskandmiseks, aga selle eest on mu arvutil 17" ekraan ja ka muusikat saab vägagi rahuldava kvaliteediga kuulata. Viimased paar kuud olen mõelnud ka operatsioonimälu kahekordistamisele - algkomplektis oli 2 GB - ja nüüd, pärast uue, high-end, süleka näppimist teen ma selle mõtte ka teoks ja paari nädala pärast saan näha, mis muutused 4 GB endaga kaasa toob.

Delli Z600 sattus kätte aga üheks nädalavahetuseks, kui pidin sellele tarkvara installeerima. Esmapilk võttis muidugi oimetuks, sest tegemist on väidetaval kõige õhema notebook'iga praegu. Stiilne? Kindlasti. Kerge? Kindlasti. Akusäästlik? Jah. Huvitav on ka muidugi see, et kaasas on selle asjandusega ka wireless, juhtmevaba laadimissüsteem.

Kust aga alustada? Võib-olla hinnast? 2000 dollarit maksab selline asjandus ja mida siis selle raha eest saab?

Kindlasti esindusliku, töövõimeka, stiilse ja kiire arvuti ärimehele. Praegu, kui ma seda kirjet siin kirjutan ja muusikat kuulan, siis näitab akuandur, et võin samas taktis veel 6 tundi ja 13 minutit jätkata (kuna kell on kolm öösel, siis kasutan Z600 võimalust, helendavat klaviatuuri :) ). Seega saab selle arvutiga ka terve tee Riiga töötada.

Olin just mõned päevad varem vaadanud Youtube'st erinevusi HDD (vanem kõvaketta tüüp) ja SSD (uuem) vahel ning see oli hämmastav. Z600'l ongi SSD ja kui ma tarkvara installeerides vahepeal arvutile restarti tegin, siis käis ümberlaadimine maksimaalselt 20 sekundit. Hämming sellisest kiirusest.

Kusjuures ma pole siiani teinud kindlaks kõlarite asupaika, aga ka heli ei tule kõige halvema kvaliteediga.

Ekraan on 16-tolline ja annab paremat resolutsiooni kui minu oma, ent miskipärast see 16" tundub väljavenitatuna ja võiks kõrgust juures olla.

Ilus on ja kiire on ja vaikne ja ... Aga 2000 dollarit? Mina sain enda arvuti 2500 krooniga :)

Loomulikult otsustasin ma proovida ka selle superarvuti võimekust mängudes. Et midagi paremat pähe ei tulnud, siis laadisin alla Entropia. Mõlemasse arvutisse. Kes ei tea, mis on Entropia Universe, siis võite külastada aadressi www.entropiauniverse.com ja järele vaadata. Igatahes on tegemist üsna nõudliku keskkonnaga.

Tulemus: üllatus. Kuigi minu läpakal on operatsioonimälu hetkel veel 2 korda vähem (Z600'l on 4 GB), siis jooksutas minu läpu Entropiat umbes kaks korda paremini. Arvutispetsialistid võivad nüüd küll ütlema hakata, et Z600 pole selleks mõeldud, ent vabandust, sõbrad - minu arvuti on neli aastat vana ja uuendusteta ja käitab seda Vista... Tehnika arenguga võiks ka jõudluse areng tavakomplektis märgatav olla. Seega on see vaid minu arvamus.

Ja kasutusmugavus on ka minu omal parem. Jah, see võib olla harjumusest ja võib-olla ma ei ole lihtsalt kõigi nende lisavidinate austaja, aga praegu, pärast siiamaani kirjutamist, tunnen ma seda oma kätes. Minu Amilo on küll suurem, aga selle suurusega käib kaasas peaaegu tavamõõdus klaviatuur, millel ON mugavam trükkida.

Lõppkokkuvõte ongi selline minu jaoks, et kui mulle praegu pakutaks võimalust vahetada oma Amilo selle Z600 vastu, siis ma ei teeks seda. Võibolla rumal otsus, aga ma pigem investeerin natuke operatsioonmällu järgmisel kuul ja sügisel kiiresse kõvaketasse.

Aga tore mänguasi on see Z600 küll.

PS Otsustasin huvi pärast asja öösel ka proovile panna ja laadisin alla 3DMark06'e. Tulemuseks tuli 844 punkti, mis on vähem kui kolmandik Amilo tulemusest...

Kommentaare ei ole: