teisipäev, 25. juuni 2013

Suvine Nõmme - legend ja tegelikkus

Kui minu eelmine tekst, mille ma valmis kirjutasin, osutus liiga kriitiliseks, siis pidin ma selle avaldamisest kohtunike nõukogu otsuse tõttu loobuma. Kuna probleem, kui selline, mind aga siiski häirib, otsustasin seekord asjale läheneda natukene teise nurga alt.

Nõmmet peetakse üheks Tallinna kauneimaks ja rahulikumaks linnaosaks, kus olevat nii mõnus ja tore elada ning kus on meeldiv pärastlõunaseid jalutustunde veeta. Ilu ja meeldivate jalutuskäikude osas ma vastu vaielda ei soovi, kuid minu arvamus Nõmme rahulikkusest on ise Nõmmel elades muutunud.

Metsad on rahulikud, külad ja alevikud (ühes olen ise üles kasvanud) on rahulikud ja - kurat võtaks! - isegi Lasnamägi on rahulikum, kui see Nõmme, kus mina elan. PS - olen ka Lasnamäel elanud. Ma ei saa kindlalt väita, et see rahulikkuse legend ei kehti teistes aedlinnaosades või -linnades - Pirital, Kakumäel, Laagris jne., aga ma siiski kahtlen.

Samas - võib-olla on Nõmme tõesti rahulik, kui sa oled töötu ja veedan enamuse oma ajast seal. Ma ei tea, sest kõigi oma töötuste vahepeal on minu töötused langenud ikka talve või sügisekuudele.

Normaalse inimese kombel tööl käies aga on elu Nõmmel mind aga aina rohkem häirima hakanud, sest tuntud legendi paikapidavust mina koju jõudes ei leia.

Õhtud on veel kuidagi - kuuled vaid naabrimehe grillimüra, kuid nädalavahetusel läheb minu jaoks põrgu lahti.

Üleadne niidab muru, teine saeb oksi, kolmas kolgib mingeid poste maasse, neljas ehitab, viies (väga täpselt võetuna üle-üleaedne) teeb ketassaega talvepuid, kuuendal on igav ja garaažis oma autot lakkudes peab eelmise sajandi muusika üle tänava mürtsuma, seitsmes korraldab aiakontserte koos Länikute ja muude VIPlalatega, kaheksas... Kas ongi mõtet jätkata? Tõenäoliselt sai ka vähemtaibukas lugeja juba aimu, mis suunas minu arvamus kulgeb.

Mitte, et mul midagi nende tegevuste vastu oleks, aga kui seda kakofooniat kuuled igal vabal hetkel, sest kõik need tegevused on terve päeva peale laiali jaotatud ning käivad pealegi veel ringi (st kes lõpetab saagimise, hakkab niitma ja seejärel pidu panema), siis avastad, et oma vaba aega kodus, Nõmmel veetes, oled sa sunnitud kuulama mingit häirivat müra ja lennujaama kõrvu puhkama minna tundub järsku täiesti tervitatava mõttena.

Kusagilt kuuldud idee, et sellistes elurajoonides võiks olla nädalavahetusel ette määratud aiatööde aeg (näiteks laupäeval kella 10st kuni 17ni), hakkab pärast paariaastast elu Nõmmel juba täiesti normaalsena tunduma. Jah - kodu on püha ja teen seal, mis tahan, kuid kui kõik selle idee järgi käituvad, siis nädalavahetustel on suvise Nõmme rahulikkus müüt, mille paikapidavust pole selle levitajad vist kunagi kontrollinud.

Nädala sees, kui kõik tööl on, siis jah, tekib momente, kus on mõnus ja tore ja rahulik, aga vahepeal peab tööl ka käima.

Nii hakkavadki pähe kuhjuma ideed, et võiks elus väikese pöörde teha ja kolida mõnda rahulikumasse linnaossa. Näiteks Õismäele või Lasnamäele, mille elanikud eriti just suviti oma korteritest nädalavahetusteks minema plagavad.

Nii hea oleks rahus ja vaikuses nädalavahetust veeta :)

6 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kolid...Ja siis hingad kõntsa sisse ja tubade umbsuses kõnged suvel...Kümme aastat elasin Nõmmel,nüüd taas olude sunnil südalinnas.Ei tea,mis annaksin,et Nõmmele tagasi saaks.Öine vaikus,kus vihmatilga kukkuminegi kuulda,lõhnad,oravate kribin puudel,linnulaul varahommikul,külaelu oma sekeldustega.Jah,jaanipäevade paiku tõmbusin tuppa ja sulgesin kõik avad,sest seda grillihaisu ei suutnud küll pikalt taluda,aga see ju köömes!
KALLIS INIMENE,KÕIK OLENEB VANUSEST JA NÄRVIKAVAST...

Anonüümne ütles ...

Ära tuleb keelata! Ja trahvida kõiki kes reegleid ei austa!

W. Hocares ütles ...

Anonüümne 1:

Vanust nagu veel nii palju ei ole, pigem on närvikavaga kehvad lood :) Minulegi meeldib vaikus, ent just see vaikuse puudus kodus olevatel hetkedel ajendaski mind seda mõtet üles kirjutama.

Tegemist justnimelt suvise Nõmmega. Sügis-talv-varakevad on väga mõnus...

Anonüümne 2:

Trahviga just päris ei taha, aga pühapäeva võiks hingamispäevaks küll võtta :=) (Piiblist võetud termin ei näita usulist kuuluvust)

Anonüümne ütles ...

Tean, mida tunned :D. Olen elanud Nõmmel ja lisaks eelloetule oli veel pidev koerte haukumine tänava ulatuses eriline öine "nauding". Ma muidugi kõige rahulikum naaber polnud - öiseid pidusid käisin ikka lõpetamas üksjagu. Praegu elan kesklinnas ja on tõesti vaikne, linnulaul on ainus häiriv heli enamik aega.

Anonüümne ütles ...

Väga nõus teemaga! Mina olen ka eelistanud nädalavahetusteks kuhugi vaiksemasse kohta ära põgeneda. Ja grillimine käib ju nädala sees ka ümberringi.

Alice ütles ...

Mis te vingute selle Nõmme kallal. Mina elan siin juba 35 aastat ja ei läheks elu sees mitte kuskile mujale. Mis sest, et muruniidukid põrisevad ja puid lõhutakse. See on omamoodi armas ja kodune. Mina näiteks pügan veel hekki lõikuriga ja käin mootorrattaga sõitmas.
Eile peale vihma hakkas üks naaber muru niitma, siis teine ja lõpuks veel mõnigi sealt kaugemalt. See pole nüüd küll müra, mille pärast ära kolida. Mina ise ka lõpetasin eile heki ja siis niitsin veel muru ära. Esimest korda sain küttepuid, mis tuli saagida ja lõhkuda. Mul oli neid 25 ruumi. Nüüd olen nendega lõpusirgele jõudnud ja mitte keegi naabritest pole kurtnud, et ma segan. Soovivad hoopis sõbralikult jõudu.
Ei saa ju ka kehtestada aega, et ainult see kell ja sellel päeval tohib neid ja neid töid teha.Ma olen vahel 6 päeva nädalas tööl ja pühapäev on ainuke päev, kus saan kodutöid teha.Kui tahan vaikust ja linnulaulu kuulata, siis sõidan jalgrattaga metsa. Siin on ju ometigi mitu terviserada ja mets kiviga visata. Mina küll ei kurda mitte millegi üle. Lasnamäele või kesklinna ei läheks ma mitte mingil tingimusel.