kolmapäev, 12. jaanuar 2011

Ajakirjandus (nt suhkur) ja klienditeenindus - ettevalmistav tekst

Kaks asja, mis mängivad meie ühiskonnas üsna tähtsat rolli. Kahjuks on nende tase sageli allpool normaalset.

***

Ajakirjanduse vastu pole mul hetkel suurt soovi midagi kirjutada, sest peas on hoopis teised asjad, aga unustamise vältimiseks tahaksin kirja saada mõtte, mis tekkis eilseid uudiseid vaadates.

Teemaks suhkru hinnatõus ja kuidas see kunstlikult esile kutsuti, kuna ajakirjanduses ilmusid teated peatsest hinnatõusust. Loomulikult tekitab see suurema nõudluse kauba vastu, mida saavad ära kasutada ja kasutasidki suhkrumüüjad. Selliseid näiteid, kus ajakirjanduse mõjul mingi kauba hinnad suurenenud nõudluse pärast ebaloomulikult kiiresti tõusid, on möödunud aastast veel - näitena võiks mainida tatart ja küttepuid.

Kõike seda arvesse võttes võiks ajakirjandus end kord ka rahva ehk lugejaskonna teenistusse panna. Kuna nagunii avaldatakse kontrollimata spekulatsioone, siis saab seda ju ka vastupidiselt ära kasutada.

"Kahe kuu pärast langeb suhkru hind 30 % võrra" 

või

"Kolme nädala pärast on oodata teraviljatoodete hindade 20 protsendilist langust"

Kindlasti ei usu sellist uudist skeptikud, ent kergeusklikud - st enamus ajakirjanduse tarbijaskonnast - hakkab võib-olla mõtlema, et tasub ikka see aeg ära oodata. Levitatakse kuulujutte, kaupluste käive nende artiklite osas langeb ning vaid loogikale toetudes võiks ju mõelda, et vähenenud nõudluse tõttu langetatakse ka hindu. Kindlasti ei langeks need hinnad niivõrd drastiliselt kui libauudises väidetud, ent igasugune langus oleks ju tavatarbijale tervitatav.

*

PS Klienditeeninduse osa võtsin hetkel kirjutatust maha, sest käib dialoog mõttes oleva ettevõtte osanikuga ning faktide kontrollimine. Aga tekst tuleb kindlalt :)

Kommentaare ei ole: