esmaspäev, 10. jaanuar 2011

Erinevate kontode alt liikluskultuuritusest

"Mul on kopp ees!" sõnas Moonmaid, kui oli hommikuselt sõidult tagasi jõudnud. Vaatasime Saalomoniga talle otsa, mina rüüpasin kohvi, Saalomon konjakit ja noogutasime mõistvalt.

Üsna suur osa autojuhte ON idioodid ja neile ei tohiks iial lube anda. Ja kuigi suured linnamaasturid, eriti nende kallimate markide mudelid, on tegelikkuses üsna head ja toredad, siis kahjuks on just nende autode rooli taha sattunud piiratud juhtimisoskusega inimesi.

Mul ei ole midagi autosid juhtivate naiste vastu, sest mu enda ema on väga hea juht, samuti teeb Moonmaid oma võimega liiklust näha ja õigesti reageerida paljudele meestelegi silmad ette (rääkimata juhustest, kui Viitna metsa vahel isegi mina näpud istmepolstrisse surun), aga maasturite rooli lubatakse siiski sellised naised, kellel pole õigetest juhtimisvõtetest aimugi.

Enne, kui naised protestikisa tõstma hakkavad, siis minu ja Moonmaidi tutvuskonnas on enam kui üks majanduslikult kindlustatud mees ostnud oma kallile kaasale suure maasturi vaid seepärast, et kui naine peaks avarii tegema, siis on suures autos oht raskelt viga saada väiksem. Ja kui nüüd ette kujutada, et vähese autosõidukogemusega inimesed roolivad autod, mille kabariitidest neil õrna tunnetustki ei ole, siis kisub asi jamaks.

Ent Mercedes või Audi või Porsche tagumiku all, tuntakse end tänavate kuningatena ning selle asemel, et pööraks tähelepanu korralikemate sõiduvõtete õppimisele, muututakse veelgi ülbemateks ja hoolimatutemaks. Raske juhus!

Lihtsalt koomiline on vaadata, kuidas suure Mersu-maasturi roolis olev naisolevus kätega vehib ja signaali annab, seistes püdela lumega ristis ja kartes rööpast lahtise lume peale sõita ning soovib, et vastutulev väike sõiduauto tema asemel lume sisse sõidaks. Kuna minu lauseehitus on sageli suhteliselt arusaamatu, siis tegin Paintis joonise olukorrast.



MILLE KURADI PÄRAST SUL NELIVEDU ON???

Sellistel hetkedel tahaks autost välja minna ja öelda paar krõbedamat sõna kohe.

Tegelikult on ka asjad ju nii, et nagu talv saabub ja lumi maas, siis on suur osa juhte nagu halvatud. Selle asemel, et liikluskeerises mökutada ja niigi raskeid liiklusolusid oma saamatusega veel enda ootamatute-põhjendamatute liigutustega vürtsitada, võiksid nad oma autod garaaži jätta ning ühistransporti või taksosid kasutada.

Teine maasturite naljanumber oli minu jaoks peal jõule, kui tulime Kadrinast ja Peterburi maantee oli suhteliselt puhas. Esimeses rajas olid korralikud jäljed asfaldini väljas, aga teises rajas oli tibake lahtist lund. Ning siis sõitis neli fucking maasturit rivis esimeses rajas kuuekümnega, sest nad ei julgenud teise ratta võtta. Lihtsalt ei saa aru - nelivedu ja raske auto, mis tähendab seda, et juhitavus ON parem ja siis nad passivad kuuekümnega kohas, kus nähtavuse ja olude poolest võiks kasvõi sajaga sõita.

Ja mul on hea meel, et Moonmaid selles olukorras meie esiveolise Hondaga pikalt ei mõelnud ja neist wannabe-I-am-good-driver-cause-I-have-a-fucking-big-car-juhtidest mööda sõitis. Kusjuures kõigi roolis olid mehed :D

Aga noh - mehed on kultuursemad juhid. Moonmaidi väide. Tema ei ole näinud, et sellistes oludes mehed signaalitaks ja kätega vehiks. Pigem teevad seda ikka naised, kes oma oskuste pärast ebakindlalt tundes end nõnda välja elavad ja ju siis hästi tunnevad.

Siit tõsine soovitus - kui ei oska talvel sõita või tunned end ebakindlalt, siis sõida ühistranspordiga, mitte ära pooseta oma suure autoga, millega sa nagunii midagi teha ei oska.

Saalomon minu kõrval noogutab kaasa, sest tal on kopp ees nende oskamatute juhtide poolt loodud ummikutes istumisest.

PS Iga autoga saab talvel normaalselt sõita. Parim näide on võib-olla ülemöödunud talvest, kus minu Corsa järel sõitev Jeep Grand Cherokee jäi kinni seal, kust mina olin just läbi tulnud.

Kes ei tea, millised need autod välja näevad, siis võrdluspildid on allpool...



3 kommentaari:

yksikuitaja ütles ...

Ma olen küll naine, kuid kogu jutuga siiski täiesti nõus. :) Nii kui korra natuke lund sajab on terve tee järsku täis penskareid, olematute juhiomadustega tibisid ja ma-kardan-sõita-sest-äkki-juhtub-midagi-seetõttu-sõidan-30ga juhte. Ja tõepoolest - kõige ettevaatlikumad on just maasturite roolis olevad tüübid. Aga naistele tuleks teha korralik eksam väga ekstreemsetes olukordades, et näha, kuidas nad toime tulevad ja milline on nende suuline eneseväljendus taolistes situatsioonides, et siis vastavalt sellele otsustada, kas on juhiloa väärilised või mitte. :)

Mees ütles ...

Eks kõik ole ka natuke kooliga seotud, pean siinkohal autokoole silmas. Kohati on asi ikka väga soorituskeskseks muudetud ja kui küsida värskelt lubadeomanikult, et miks ta midagi teeb, siis vastuseks tulebki jutt, et nii kästi (koolis või sõiduõpetaja).
Aga naised õpivad suure autoga sõidu ära küll - korra jäävad kinni ja siis taipavad vajadust, meestega on kohati oluliselt raskem ;).

Moonmaid ütles ...

Täna hommikul olin valmis juba igasugusteks idiootlikeks vahejuhtumisteks ja pettuda palju ei tulnudki. Järgmine kord, kui mingi mutt mind läbi oma läikiva autoakna sõimama hakkab, hakkan lihtsalt kõva häälega naerma!

PS! Ma muidugi tänan sind nende kiitvate sõnade eest, mis käisid minu sõiduoskuste kohta! :-)