teisipäev, 24. märts 2015

Siis, kui pime saabub...

Siis kui pime saabub, on tavaliselt aeg magama minna. Kordasin seda mõtet oma sisemisele rahutusele, mis uinuda ei lasknud ning kõikvõimalikke lolle stsenaariumeid mu silmalaugude sisepooltele manas.

"Damn you! Miks??? Miks ei võiks täna tulla sama kerge ja lahe uni nagu mõned päevad tagasi, kui öö otsa sain olla osaline Kiirete ja Vihaste sarja üheksandas osas, mille tegevus toimus miskipärast Hispaanias, kus ei olnud Vin Dieselit ja üldse kedagi praegusest meeskonnast ja kus autodeks olid Honda Preluded ja Civicud - mis siis, et kergelt tuunitud - ja kus ei toimunud ühtegi korralikku dräägi või oot - tegelikult üks osaline ikka oli vanast meeskonnast, see Han, jaapanlane, kes Tokyo Driftis surma sai ja kuuenda osa lõpus kah? Miks ei võiks täna selline rahulik ja tore öö tulla, aga on mingi neetud ärevus sees? Ole sa neetud, rahutus!"

Peale sellist, aga tunduvalt pikemat dialoogi endas möllavate mässuliste mõtetega ajasin end voodist välja, tegin koerale selgeks, et ma ei tõusnud selleks, et temaga välja minna, millest Käti muidugi aru ei saanud ja mispärast ma ikka käisin temaga väljas; peale seda tulin istusin arvutisse ning hakkasin uurima, mida huvitavat maailmas toimub.

Facebooki tellimuste nimekiri ütleb nii mõndagi inimese ja tema huvide ja arvamuste kohta. See, et ma tihti Playboy linke edasi jagan, see mitte - lihtsalt Playboy postitab üsna sageli häid asju, mis tuju parandavad ning sarkasmi toidavad.

See, et mu seinal on aga Telegrami artikkel järjekordse "vilepuhujaga", kes arvab teadvat kõike UFOdest ja mahavaikitud kosmoselaevadest ja kelle sõnade järgi "...sealjuures Saturni rõngad pidid olema üks huvitavamaid kohti, mida külastada."... hmm...

Kindlasti - ma hakkan kohe minema.

Teisalt - ma just mõned päevad tagasi kirjutasin oma kunagisest ulmejutust (Vana kaustiku märkmed) ja seal kirjeldatud Saturni rõngaste teooriast nagu oleks rõngad vaid valgusmäng - hologramm millegi varjamiseks. Minu ulmeloos asus Saturni rõngastel inimestele vaenulike tulnukate sõjaväebaas, tulnukad ise olid pärit Altairilt, mis asub pea 17 valgusaasta kaugusel.

Seepärast ajaski muigama Telegramist pärit "ufospetsi" soovitus seada Saturni rõngad oma võimalike puhkusesihtkohtade nimistusse.

Saturni rõngad on ilusad, ma olen nõus. Kaugelt vaadates. Lähedalt saab kive vaadata ka Põhja-Eesti rannikul. ...hmm... Äkki on see "ufospets" kätte saanud minu jutukese põrandaalused koopia ning võtnud seda teooriat tõe pähe? Don't be fool!

2010. aastal Cassini Orbiteri poolt tehtud foto Saturnist. Keda huvitab, siis
võib pildi alla tõmmata. See on hea resolutsiooniga ning Vikipeedias märkega 'avalik omand'.

Kaheksandas klassis oli seda juttu igavusest hea kirjutada, aga kokkulangevus reaalsusega on võimatu. Jah, ma ei usu seda ühisteadvuse jura, mille kohaselt me võime saada infokilde tulevikust, kõrgemalt, kusagilt... Mis iganes - ei usu, ei ole fakte. Aga tagasi jutukese juurde - see oli kirjutatud lapse poolt ja praegu natukene teadlikuma mõistusega kirjutatud analüüsides on seal teoorias mitu suurt loogilist viga:
  1. Ma ei kujutanud toona õigesti ette Saturni rõngaste tegelikke mastaape. Saturni enda diameeter on kümme korda suurem Maa omast. Rõngaste pindala - juhul, kui tegemist oleks sõjaväebaasi ehituseks tarviliku monoliitse elemendiga - on üüratu. Loogiliselt võttes - mis kuradi sõjavägi see on, millele on tarvis nii suurt baasi?
  2. Tulnukad ise, kes selle nö baasi ehitasid, kui need tulnukad olid nii kõrgelt arenenud, et sellist üüratut baasi ehitada, siis kas tõesti oleme inimestena planeedil Maa nii hirmuäratavad, et meie ründamiseks on vaja nii suurt väekontingenti?
  3. Loogiliselt võttes - kui kusagilt Altairilt tulekski tulnukad, kellel on tehnoloogia ja oskused tulla 17 valgusaasta kauguselt siia Päikesesüsteemi ja ümber Saturni rajada hiiglaslik tehisobjekt, siis tõenäoliselt on neil seda tehnoloogiat ja oskuseid ka nii palju, et seda üüratut objekti polegi vaja ehitada ning nad võivad lihtsalt Maale maanduda ja ... khm... köhatada.
Aga tõenäosus, et selliseid tulnukaid, kes sellist asja teha tahaksid, üldse eksisteerib, on olematult väike. Hoopis tõenäolisem on see, et eksisteerib tulnukaid, kellel on nii tehnoloogia kui teadmised kõige eelneva jaoks, aga kelle intelligents on samaväärselt kõrgem ka osas, mis puudutab puutinlikku tähtedevahelist poliitikat---

Aga mitte sellest ei tahtnud ma kirjutada, kui blogisse tulin; ei tahtnud jälle enda kirjutatust kirjutada. Tahtsin lihtsalt öelda, et Telegram suurelt võttes sucks ning ainus põhjus, miks see seni mu näoraamatu uudisvoos on, peitub tõsiasjas, et vahel harva saab Telegrami artiklite all ka tõsisemaid teaduslikke või filosoofilisi väitluseid pidada. Või lihtsalt ironiseerida, kui halvem tuju või eriti tobedad arvamused...

Mis mulle veel siis pimedas öös vastu vaatab?

Silmad. Ei - silm... Minu enda silm minu eelmisest ja nõmedast postitusest siin blogis. Ma olen ikka vahel loll küll.

Ei - proovin uuesti magada enne, kui jälle lolliks lähen...

Kommentaare ei ole: