pühapäev, 9. veebruar 2014

Driftimine; Within Temptation - "Faster" (2011)

Mida iganes ma ka ei rääkinud oma arvamuses selle lõppastmekoolituse kohta, nende arvamusavalduste ja põhjenduste juurde jään ma kindlaks. Käisin eile tollel koolitusel ära ja ega ma suurt midagi uut teada ei saanud. Võib-olla natuke esisillaliste autode käitumise kohta ning natukene nn ökosõidust.

Autodeks, mis meile kätte anti, olid Ford Focus (millel oli nii ESB kui ABS), Fiat Punto (ABS) ja Lada 2103 (raadio - et lihtsalt midagi elektroonika kohta kirjutada). Asjad, mida me läbi tegema pidime, olid siis slaalom ja nn põdrapõige.

Ja ilmastikuolud (pool-sulane, liberada kaetud õhukese kihi raske, märja lumega) tegid kogu sündmuse eriti mõnusaks ning vastu kõiki ootuseid oli Lada, see unustatud jäänuk nõukaajast just see, millest kujunes päeva nael. Kuigi suur osa vaimustusest oli põhjendatud nostalgiast, olid ka auto sooritused sellised, mis talle au tegid.

Päeva parim sõitja oli kindlasti üks noor neiu, kes oma kuti silme all Ladaga slaalomi 50 km/h kiirusega puhtalt läbi driftis.

Ise ma nii puhtalt seda ei suutnud, viimasel kiirusel tuli viimane post ikka kaasa. Samas teiste autodega ei suudetud sedagi. Slaalomi kindlalt parimaks läbijaks oli ülekaalukalt Lada, sest 45 km/h ei suutnud slaalomit läbida ükski 

Ja ega põdrakatse kolm erinevat läbimistki Ladale häbi teinud. Kordan veel - ilmastikuolud tegid asja vanale hobusele teene. Seal, kus äkkpidurdusega nii Punto kui Focus ABSi raginal "põdrast" mööda hiilisid, parkis Lada end lihtsalt ja täpselt "põdra" kõrvale.

Peale libedasõitu tekkis pooleteist tunnine v, aba auk enda isikliku elu probleemide-murede lahendamisteks/võimendamisteks ning algaski ökosõit.

Huvitavaks tegigi asja see, et oma sõidustiili eriti muutmata ja vaid paari lihtsat trikki kasutades sai 5 minutilisel ringil viia keskmine kütusekulu 5,4 liitrilt sajale kilomeetrile alla 5,0ni ja samas tõusis ka keskmise liikumise kiirus linnas.

Seega - hoolimata minu eelnevast vingumisest oli tegemist kasuliku ajaveetmisega ning ka koolitajad olid lahedad. Soovitan! Ja kui võimalust, siis Rakveres.

.
Klikkimine avab nende kodulehe. Daa-aa!
.


Tahaks nüüd lähipäevil ka Honduga seda ökosõitu proovida ja näha, kas see mõjub sama hästi või veel paremini.

Kommentaare ei ole: