reede, 7. veebruar 2014

Kas lubada või mitte?; Limp Bizkit - "Rollin'" (2000)

Tõmmake allpool olev klipp käima, siis tuleb sealt ka edasise teksti tekkimise meeleolu välja. Mitte sõnadest, aga just muusikast.


Niisiis...

Kujutage nüüd endale ette, et lähete ülikooli pabereid sisse viima, kõik enda arvates vajalikud paberid ja avaldused ja muu nänn näpus. Mida veel on vaja peale juhusliku naeratuse, onju?

Ja kui olete oma keskkooli või gümnaasiumi lõputunnistuse koos kõige muuga lauale asetanud, vaatab paberite vastuvõtja teid arusaamatul pilgul ja küsib:

"Aga kus on teie esimese klassi tunnistus?"

Mmmm.... Ahhh?... Oot, et mida?! Et mille pärast on vaja tuua siia mingi algastme läbimise tunnistus, kui mul on reaalselt olemas ja ette näidata viimase, hoopis kõrgema taseme lõpetamise tunnistus?

Tundub ju ebaloogiline, eks? Noh - lohutada võib end sellega, et ülikooli astudes midagi sellist ette vast ei tule.

Küll aga seisab minul homme hommikul ees väike väitlus teemal, miks on mul vaja libedasõidu tegemiseks lisaks oma esmastele lubadele ka tunnistus autokooli läbimise kohta.

Kuna minu jaoks oli loogiline, et kui ma olen oma load kätte saanud PEALE autokooli ja selle läbimist tõendanud tunnistuse esitamist, siis ei pidanud ma eriti vajalikuks ka selle tunnistuse alalhoidmist. Seda enam, et ARK nagunii skänneeris selle enda andmebaasi ja maailma esirinnas rühkiva e-riigina peaks see loogiliselt võttes ka kättesaadav olema.

Aga on vaja. Miks??? Selgitage mulle selle loogika mõistlikkust. Ja selgitage, miks keegi pole mulle kunagi öelnud, et ma pean mingit tunnistust, mis enda ülesande täitnuna enda eksistentsi põhjuse ammendab, endaga veel aastaid kaasas kandma.

Kui sa lõpetad ülikooli, ei ole sul ju tervis enam esitada paberit selle kohta, et oled kunagi ka gümnaasiumi või põhikooli või esimese klassi läbinud.

Ja üldse... Ma küll kord juba avaldasin mõtteid selle nn lõppkoolituse kohta, aga ikkagi - kahel talvel läbitud kilomeetrid libedal oleks igal juhul kinnistanud minu sõiduvõtted ja kui need juhtuksid olema valed, siis nende ümberkasvatamine praegu oleks tunduvalt keerulisem, kui seda oleks teha õigesti kohe esimese astme koolitust läbides.

Eks ma olen natuke närvis ka selle raha väljakäimise pärast. Mitte, et tegemist oleks ühe inimese jaoks suure summaga, ent siiski tuleb kõigist nn lõppastme koolituse läbijaist piisavalt suur summa, mida juba mingite  kogemustega juhtidelt tahetakse kätte saada.

Aga kui sellestki rahast jääb väheks?

Ehk teeksime järgmisena kõigile kohustuslikuks rallikoolituse ja koolituse, kuidas käituda ekstreemolukordades suurtel kiirustel?

Kusjuures mõlemad on reaalses liikluses vähemalt samaväärselt, kui mitte isegi vajalikumad oskused, sest enamus traagilisi avariisid juhtubki ekstreemsetes olukordades suurtel kiirustel, kus sul on võib-olla vaid murdosa sekundist, et võtta vastu see ainus ja kõige õigem otsus, et fataalsest õnnetusest pääseda. Selline koolitus oleks tunduvalt vajalikum, kui mingil vaiksel kiirusel libedal siristamine, mida enamik juhte nagunii juba instinktiivselt teeb.

Ja kuidas jääks veel eraldi kruusatee koolitusega? Meil on veel kruusateid, millel sõites käitub auto hoopis teisiti kui asfaldil. Ja kui kruusatee on veel "treppis"? Jälle eraldi koolitus?

Mõelge ise neile aegadele, kui te oma autokooli läbisite ja eksamit tegite! Kogu selle aja vältel ei olnud ju ühtegi sellist sõitu, mis vastaks sellele, kuidas reaalselt sõidetakse.

Ja kuhu edasi? Kui sa oled oma koolitused ja libedad läbinud esisillaga autol, siis tegelikult oled sa omadega üsna metsas, kui peaksid tagaveolise autoga jääle või natuke kiirema sõidu puhul kruusale sattuma. Jälle käitub auto hoopis erinevalt sellest, mida sulle koolitati ja õpetati.

Ja siis peaks olema eraldi olema ka automaatkastiga sõidueksam... Miks? Sest mina oleks mõned aastad tagasi äärepealt teelt välja sõitnud, kui kruusasel "treppis" teel otsustas "tark" automaatkast keset kurvi suht normaalsel kiirusel käigu üles vahetada ja auto sellega juhitavuse kaotas. Hea veel, et juhtus üsna lauge kurv olema, et autol oli aega ja ruumi natuke külglibisemist nautida.

Seega - võimalusi raha küsimiseks on veel palju.

Miks aga küsida tõendit autokooli läbimise kohta, kui mul juba riiklikud eksamid sooritatud, sellest ma külle ei suuda aru saada.

Kommentaare ei ole: