esmaspäev, 21. november 2011

Hetk tähesäras

Möödunud neljapäeval toimus minu kirjanduslikul teel väike ime ja sain tavalisest natukene suurema tähelepanu osaliseks. Nimelt otsustas Delfi Rahva Hääle toimetus, et võiks minu neegri- ja pioneeriloo, mis on üleval ka siin blogis, üles seada Delfi arvamuserubriigi päevalooks. Seega "Neeger on neeger ja mina olin pioneer. Mis siis?!" koos lingiga tähesärasse.

Kuigi ma ei ole ise kunagi väga suur Delfi fänn olnud, andis seekordne juhus mu kirjatükile tähelepanu, mida siin blogis saavutada on hetkel veel täiesti võimatu. Nimelt on praeguseks hetkeks Delfi statistika andmeil seda lugu avatud üle 9000 korra ja kommenteeritud 191 korda. On see Delfi siis, mis on, aga ajast, kui ma hakkasin kasutama Blogspoti statistikat, on minu blogis kahe ja poole aastaga 13500 vaatamist ja 150 kommentaari.

Seega saab öelda, et üks avaldatud artikkel Delfis tõi mulle paari päevaga rohkem kommentaare ja 2/3 vaatamistest, kui on suutnud teha minu blogi kahe ja poole aasta ning 235 tekstiga.

Kokkuvõttes paneb see mõtlema minu kui kirjutaja mõttekusest avaldada oma kirjutisi siin ajaveebis. Kui mingis portaalis avaldatud tekst, mis ei ole minu isikliku arvamuse järgi isegi mu paremate kirjutiste seas, saavutab nn reklaamina enam tähelepanu, siis milleks on tarvis oma aega ja mõtteid kirjutada siin.

Muidugi ei kirjuta ma oma asju ainult tähelepanu pärast. Loomulikult - kuna plaanin millalgi avaldada oma romaani ja püüelda oma kirjutamisega ka natukene tõsisema taseme poole, siis on minu ajenditeks ka loominguline eneseteostus ja kvaliteet, ent samas tuleks muuta oma kirjutamissoov ka mingil moel kasumlikuks tegevuseks. Praegu see seda ei ole.

Siiski tõstis avaldamisseik natukene mu enesekindlust. Kuigi kartsin esialgu kommentaariumit avada, osutus kartus Delfi tavapärase lahmimise ees seekord alusetuks. Ju sai asi piisavalt õige nurga alt kirjutatud ning enamus arvamusi artikli kohta tundusid olevat positiivsed. Oli küll ka hästi põhjendatud vastuargumente, ent igal inimesel on õigus oma arvamusele. Ja paaril juhul oli vastuargumentide põhjus minus - ma ei olnud suutnud oma ideed piisavalt hästi lahti seletada.

Hea tulemus siiski - artikli kohta, mis on kirjutatud otse Delfi tekstiredaktorisse ja üle lugemata/kontrollimata ära saadetud.

Nüüd tuleb veel teemasid leida ja edasi kirjutada.

1 kommentaar:

päike ütles ...

Tähelepanu on õigustatud:). Samasuguseid tähelepanuväärseid teemasid, millest kirjutada, on ilmselt veelgi. Nagu näiteks erivajadustega inimeste integreerimine ühiskonda, mis vaatamata suurtele muutustele aja jooksul, oleks nagu kohati endiselt tabuteema...