kolmapäev, 23. veebruar 2011

Mainekujundus bloginduses (sisekujundusega seotult)

Eile kirjutasin reklaamimaigulise teksti sisekujundaja Katariina Kalda koduleheküljest Home For Soul ning täna hommikuks on siis tulemused teada. Piisas ühest kirjest, et Google otsingumootoris otsingusõnaga "sisekujundaja" Katariina tulemuste teisele lehele saada. Ning kui panna otsingusse "sisekujundus sisekujundaja", siis on tegemist juba esilehe kuuenda tulemusega.

Siit järeldus, et piisava tahtmise juures saab ka suhteliselt kuluvabalt üsna mõjuvat reklaami teha. Loomulikult omab sellisel puhul tähtsust ka kirjutatud teksti kvaliteet ning edaspidi püüan sellele ka kõvasti rohkem tähelepanu pöörata. Eile oli tegemist, nagu ma seda juba ka mainisin, lihtsalt väikese uuringuga. Samas sai nimetatud sisekujundaja lehekülg minu blogist üle 10 külastuse. Hea.

Reklaam töötab.

Teine põhjus, miks ma selle uuringu ette võtsin, oli soov hakata mainekujundajaks. Mitte pikas perspektiivis, aga ühe konkreetse juhtumi puhuks. Olen küll enamuses kirjutaja, kes tekste kirjutab, ent soovi korral võin olla ka Griša, teie isiklik õnnetus. Sel moel olen näiteks saanud juba raha selle eest, et ma oma asju EI kirjutaks.

Praegusel juhul on üks suhteliselt huvitava nimega ettevõte hakanud sigatsema ühe väga lähedase inimesega ning nõnda ma otsustasingi kasutada oma blogi selle ettevõtte mõjutamiseks. (Praegunegi tekst on on tegelikult rohkem tulemuste analüüs juhuks, mis võib juhtuda, kui ma näiteks täna natuke enne tööpäeva lõppu (mis on blogide kõige tihedam külastusaeg) otsustan avaldada kirje juba selle ettevõtte nime kasutades (+ mõned valitud märksõnad). Samuti aitaks kaasa blogikirje linkimine Facebook'is, kus hoolivad inimesed selle juba edasi jagaksid. 

Kuna hetkel on Google otsingumootoris selle ettevõtte X nime trükkides tulemeid üsna vähe, siis ei oleks mingit probleemi oma mainekujundustekst saada otsingumootori esilehele :) Ja edaspidi näeks selle firma kohta infot otsijad seda päris hõlpsalt. Mida ongi vaja saavutada.

Seega - mainekujundus ja/või mainehävitus on võimalik ka lihtsalt blogides.

Kõik baseerub ju minu blogi slõuganil - verba volant, scripta manent. Öeldu kaob, kirjutatu jääb.

Kommentaare ei ole: