reede, 8. mai 2009

Kummaline... Kahetine olukord

Tähelepanu juhtis järgnevale Andres Herkeli blogipostitus "Ärme unusta, kes on Lukašenka"...

Ma siis püüdsin meenutada, et kelle olemust ma ei tohi unustada, aga - damn it! - ei meenunud mulle ühtegi Lukašenkat. Võtsin siis blogipostituse lahti, tegin seal nime aktiivseks, vajutasin Copy ja Paste'isin selle Google'isse.

Ja ennäe imet! Tegemist täiesti tuntud isikuga - Valgevene presidendiga. Vähemalt suured ajalehed kasutavad sellist nimevormi oma artiklites.

Ja mina, vana juhmakas, arvasin, et seda riiki juhib ikka O-lõpulise nimega tegelane. Lüües aga Google'isse nime o-ga, arvab isegi otsingumootor, et ma olen loll, küsides üle, et kas ma midagi muud tegelikult ei tahtnud. Aga samas - need suured ajalehed, kes olid kasutanud eelmist nimevarianti, olid oma artiklites kasutanud KA seda (seal käib vist meeleolude järgi see asi - kui positiivne artikkel, siis 'o', kui negatiivne, siis 'a'... Või vastupidi...).

Tundes end lolli, aga endiselt järjekindlana, otsustasin tõe otsingul edasi liikuda paika, mis pidi mulle kindlasti õige vastuse andma - Valgevene presidendi ametlikku internetiportaali.

Ja - krt! - kõikjal oli vastas 'o'...

Ja nüüd ma ei saagi aru, kuidas ma edaspidi emakeeles seda nime kirjutama peaksin... Mis ei tähenda nagu oleks selle teema mõistmine minu jaoks elu suurim probleem - Valgevene presidendi nime kirjutasingi ma esimest korda selle postituse jaoks... Või... Ma pole seda veel siiani teinud... Kohe kirjutan - esimest korda elus, eraldi reale, rasvases kirjas ja lootes, et ei eksi :)

Aleksandr Lukašenko

Kommentaare ei ole: