neljapäev, 29. oktoober 2009

Statistika ehk maailma edutuim kirjutaja

*

kokku
words 133987
characters (without spaces) 740711
characters (with spaces) 877385


Sellised on siis statistika numbrid.

Mida selle stastistikaga teha annab? Noh - kui midagi targemat teha pole, siis võib ju välja arvutada, et minu kirjatekstis kasutatavaks keskmiseks sõnapikkuseks on 5,52823 tähte. Loomulikult ei ole tegemist väga täpse numbriga, sest statistika on võetud Word'ist, mis teadupoolest loeb ka kirjavahemärgid ka tähemärkideks. Aga mingi ettekujutuse saab.

Kuna statistika algab 7. septembrist 2007. aastal, siis võib välja arvutada ka selle, kui mitu sõna ma päevas keskmiselt kirjutan. 171,1201 sõna. Ja selle kirjutamisega seonduvalt puudutavad mu sõrmed klahve päevas keskmiselt 1120,543 korda.

Aga ikkagi - mis statistika ja mis numbrid?

Ennist väljas suitsul käies tekkis küsimus, kui palju aega ma olen alates oma blogitamise algusest kulutanud. Justnimelt kulutanud, sest teeninud olen ma sellega tegelikult mitte-kui-midagi, saanud juurde aga mõned tutvused, mis on aidanud mul kirjutamisega ka teenida. Seega saan siinkohal teha väikesed arvutused oma kirjutamisega seotud teenistuste kohta.

Alustuseks kopeerisin kõik oma blogid Word'i. See blogi siin ei ole ainus, mida ma kirjutan; kokku võtsin ma tekste 6 erinevast blogist, millest kolme ma praegugi suht-koht aktiivselt kasutan. Kahjuks ei viitsinud ma hakata eraldi välja otsima kõiki loomingulisi tekste, sest see läinuks liiga pikaks, kuna vaja olnuks üles seada veel kaks arvutit (tekstid on nimelt laiali erinevates masinates). Aga ma arvan, et sellisest kogusest piisab, et teha juba mingeid järeldusi.

Võrdluseks toon ma enda teenistused läbi kirjutamise. Mu esimene avaldatud miniatuurivihik viis mind lõpuks kasumisse umbes 200 krooniga, siiski ei oska ma sealseid andmeid kasutada praeguseks arvutuskäiguks.

Küll aga saan kasutada materjali, mis on mul siin käeulatuses vähem kui kuu aja tagusest minevikust. Tänu oma blogimisele ja reisisaatmisele Bulgaarias (vist oli see vastupidises järjekorras) sain ma hiljuti väikese teenimisallika, kus pidin kirjutama X-linna linnapeale Y-päevaks kõne (mis sai kuuldavasti hea vastuvõtu osaliseks). Ja selle eest saadud raha järgi sain teha väikesed arvutused.

Mis näitasid, et iga sõna eest ma teenisin 0,60 krooni...

Ja kui see summa tuua nüüd üle oma blogidesse (loomulikult on kõnede kirjutamine suhteliselt tulus, aga ikkagi), siis potentsiaalselt olen ma blogidesse kirjutanud 90 531,76 krooni jagu tekste. Hmm... Ilus number, kui nii võtta.

Samas aitab see kõne välja arvutada ka blogimisele umbes kulutatud aja ja selle tunnipalga, kui saaksin tegeleda sellise kirjutamisega natuke professionaalsemalt. Ok - palju... Igatahes võtan arvesse, et kõne kirjutamise tulemus on natuke mõtestatum, kui enamus mu blogimistest, kuid siiski - statistika ongi selleks, et oletada, ennustada ja vajadusel end maatasa tegevaid järeldusi teha.

Tulemuseks sain siis selle, et blogimisele olen natuke rohkem kui kahe aasta jooksul kulutanud umbes 45o tundi, see on 18,75 ööpäeva.

Tunnipalgaga arvutades jõuaksin samasse auku eelmise ilusa numbriga, aga miks see number hea on, leidub järgmises numbris.

Minu praegune tunnipalk kirjutamisega on vähem kui 75 senti.

Niimoodi vist miljonäriks ei saa...

Miks ma kirjutan? Kurat seda enam teab, kui asju niimoodi vaadata.

Kui ma iga pooltunniga, mille ma kirjutamisele olen kulutanud, teeksin ühe "Estonia"-kirjaga savist tuhatoosi ja müüks selle Viru tänaval 5 krooniga turistidele, siis teeniksin ma sellega 4500 krooni, mis oleks igatahes enam kui kirjutamisega teenitu.

Hakkaks õige keraamikaga tegelema ja saadaks selle kirjutamise, kus kurat?!

Järeldus:

Mis järeldusi siin ikka teha saab? Tegemist on kas halvatasemelise kirjutamisega, halva müügitööga, autori halva isiksusega või lihtsalt halva õnnega. Igatahes tuleb selles mõttes midagi ette võtta, sest seda kirjutamisele kulutatavat aega saaks tegelikult ju hoopis tulusamalt ära kasutada. Või samas - igaühel peaks olema mingi hobi.

Whatever! Mul on lihtsalt igav...

Who cares?!

*

PS Järelkarjeks võib öelda, et potentsiaalselt saaks sellise teksti eest 375 krooni, aga reaalsuses läks mul kaks suitsu, pooleliitrine kruus kohvi ja aeg, mida oleks võinud mõistlikult magamisele pühendada.

Kommentaare ei ole: