esmaspäev, 15. detsember 2008

Teietamisest... Läbi isikliku arvamuse...

Hulkusin blor.tr.ee avarustes ja silma jäi ühe Poliitiku blogi. Mõtlesin siis seda kommenteerima minna ja hakkasin omaette arutlema, kas ma peaks seda inimest teietama või mitte. Ja jõudsin järeldusele, et ei pea. Aga kui talle peaks see mitte meeldima, siis lisan siia oma põhjenduse, miks ma seda ei tee. Tegelikult on see infoks kõigile, keda ma kommimas käinud olen või kunagi lähen.

Ma teietan inimesi, keda ma austan. Austan aga neid, keda ma tunnen või tean läbi nende saavutuste või elu. Seega tõsiasi - ma teietan väga väheseid inimesi, sest selliseid, kes on laiema avalikkuse ees oma tegudega austuse ära teeninud, tunnen ma väga üksikuid, ja need, keda ma olen austama hakanud läbi isikliku tutvuse, on mulle selleks hetkeks juba piisavalt heaks tuttavaks saanud, et seda mitte teha.

Erandiks on ja jäävad minu kooliaegsed õpetajad, kellest kõiki ma küll ei austa, kuid pähetaotud harjumused neid teietada on alles jäänud...

Loodan, et keegi ei solvu.

5 kommentaari:

Larko ütles ...

Kas Teie arvates on viisakusest teietamine mõttetu kui austusest ei saa?

W. Hocares ütles ...

Tegelikult küll... Kuigi teen seda ise oma vanu õpetajaid kohates ja mõned üksikud juhused välja arvata. Aga päris kindlasti üritan vältida võltsi viisakust, kus peaksin naeratama neile, kes mulle ei meeldi.

Sama ootan ka teistelt - kui ei meeldi, siis las öeldaksegi nõnda - milleks mängida? Selline käitumine hoiab ära mõttetuks tähelepanuks kulutatava aja raiskumineku, mida muidu võiks hoopis etemas kohas kasutada.

Kirjutasin selle teemaga kattuvalt ka oma oktoobri alguse kuuendas või seitsmendas kirjes Tervitused Kolmele... Inimeste võlts käitumine pole mulle kunagi meeldinud

kukupai ütles ...

Minu jaoks ei ole sinatamine austuse puudus, seda võib vägagi suure lugupidamisega öelda.
Reaalses elus ma ka rohkem sinatan inimesi, mul tuleb see kuidagi väga kergelt. Mõnedega loomulikult jäädaksegi teie peale ja see ei sõltu ka lugupidamisest.

W. Hocares ütles ...

Sinatamine ongi parem, kui soovid saavutada inimestega häid suhteid...

fiilsiil ütles ...

Minu jaoks on sinatamine lähedus, teietamine distants..