esmaspäev, 6. juuni 2011

Hallo! Vastust tahaks!

Mure pagasi viivituse pärast tekkinud kulude hüvitamise pärast pani pöörduma Estonian Airi poole. Selgituskiri ja dokumentide skänneeringud saadetud, tuli vastust ootama jääda, sest kulutused olid tehtud kuu lõpus, enne palgapäeva. Vastus, mis seisnes ühelauselises edasisuunamises teise lennufirma poole, saabus nelja päeva pärast. Teine lennufirma, mille nime ma ei maini (kuna Delfi artiklites on reklaam keelatud) ja mille klienditeeninduse osakond asub Tais, suutis asja menetleda ja raha välismaiselt kontolt minu kontole tagasi saata kiiremini, kui EA saatis ühelauselise vastuse.

See arvamus ei ole Estonian Airi vastane, kuigi alguslõigust see nõnda paista võib. Pigem on tegemist üldise trendiga, mida ma olen hakanud tähele panema pärast seda, kui asusin tööle, mis nõuab kordades rohkem suhtlemist ettevõtetega, kui olen seda varemalt teinud. Estonian Air on siinkohal lihtsalt näide, mis toob probleemi hästi välja.

Saates info- ja/või hinnapäringuid erinevatesse ettevõtetesse, on täiesti tavaline see, et vastust võibki ootama jääda. Ometi esitatakse päringuid siis, kui on vaja teenust ning kahjuks on enamikke teenuseid tarvis kiiresti. Möödunud aasta lõpust on meeles juhus, kus oli vaja kiiresti leida transport Prantsusmaale (soovisime tervet veoautot, mitte ühe aluse vedu). Kirjas sai veel ära mainitud, et kui kõik sujub, siis on neid sõitusid talve juures veel tulemas. DHL’i vastust ootan siiani. Positiivne oli selline käitumine väiksemale ettevõtjale, kes kauba kallimalt kohale viis. Loomulikult sai ta ka tänu vastuse saatmisele mitu korda talve jooksul Vahemere ääres meie kulul nö päevitamas käia.

Mis iganes vastus on hea, ka äraütlemine. Siis teab mitte oodata.

Koristus-, transpordi-, side-, reklaami-, kaubandus- ja kõik muud firmad, kelle poole on töö pannud pöörduma, kõigi nende hulgas on üle poolte selliseid, mis ei väärtusta huvi enda poolt pakutavate teenuste vastu. Kui esitad meediaabi pakkuvale ettevõttele ettepaneku koostöö kohta sooviga korraldada üleriiklik kampaania ja ei saa sealt ka kuu aja pärast mingit tagasisidet, siis ei ole selle firmaga midagi teha.

Kõik need pakkumised ja päringud on teise külje alt vaadates ju soov neile raha anda. Ju need firmad siis ei tööta raha nimel, aga seda imelikum on lugeda samade ettevõtete juhtpersoonide kaeblemisi meedias, kui viletsalt nende äri läheb ja kuidas kellelgi raha ei ole. Raha on – see tuleb lihtsalt vastu võtta, kui seda pakutakse.

Kui selline kirjadele vastamata jätmine toimuks ainult enda poolt saadetud kirjade puhul, siis võiks ju arvata, et ei oska ise neid päringuid kirjutada. Tegelikkus näitab, et sellist suhtumist toimub kõikide puhul – alati, kui teema kusagil üles võtta, leidub inimesi, kes närvis sama asja peale.

Põhimõtteliselt võiks asja ju edasi lihtsamalt ajada: saata laiali kümme kirja vaid küsimusega, kas te tööd teete ning teha koostööd nendega, kes vastavad esimese päeva jooksul. Lõppkokkuvõttes nii see kujunebki, sest pakkumiste ja päringute saatmine on suhteliselt mõttetu – koostööd tehakse nagunii nendega, kellega see mugav on. Isegi juhul, kui see maksab natuke rohkem.

Tahaksingi nüüd teha ettepaneku mõnele veebiarendajale. Kas oleks ehk võimalik teha mingi portaal firmadest, kus firma tegevusala ja nime taga oleks ka informatsioon selle kohta, kas nad tahavad raha saada või mitte. Praegu on seda kõige vajalikumat informatsiooni väga raske ja ajakulukas leida.

PS Seda teksti kirjutan ma siis, kui ma ootan vastuseid kuuest kohast, sest ilma nende vastusteta mu praegused tööd seisavad.


Kommentaare ei ole: