esmaspäev, 20. juuni 2011

Uus sildike - Crazy world

Hoolimata kõikvõimalikest keeleseadustest teen ma oma blogisse uue sildi - Crazy world - ja mul on üsna ükskõik, mida keelepolitseinikud selle peale ütlevad.

Crazy world (tõlkes Hull maailm. esimesel korral tõlgin) on silt, mille alla hakkan liigitama kirjeid, mis kajastavad maailmas toimuvat, millega on minu arvates natuke või olgu - väga palju üle piiri mindud. Ja silt on justnimelt seepärast inglise keeles, et enamus selliste juhtumuste mõjutustest on tulnud inglise keelt kõnelevatest ühiskondadest.

Millest selline idee üldse? Lugesin uudist, kuidas Soomes määras kohus lapsevanematele trahvi laste tutistamise eest. Kõigile kolmele lapsele peab ema hüvitama 70-100 € moraalsete kahjude eest.

Siinkohal tahaks viisakas emakeeles küsida - WHAT THE FUCK?!

Kusjuures selle teemaga seonduvalt nõustuksin pigem selliste radikaal-sarkastiliste kommenteerijatega, et võtku kohus siis juba sellise käitumise eest vanematelt lastekasvatusõigused ära ja saatku sellised lapsed lastekottu.

Räige küll, aga kui lastele EI MEELDI kodus toimuv nii palju, et nad sellest pääsemise nimel kohtusse pöörduvad, siis mingu sinna, kus neil parem on. Tõenäoliselt kasvavad neist siis enam korralikud ja seadusekuulekad kodanikud, kes mõistavad paremini maailmas valitsevat põhjus-tagajärje seost.

Ja nõus olen ka sellega, et tänapäeval rõhutakse igal pool ainult kõikide õigustele, kuid kohustustele pööratakse vähem tähelepanu.

Igatahes on maailm hulluks minemas.

2 kommentaari:

KR ütles ...

trahv annab ju samuti võimaluse näidata põhjuse-tagajärje seost:) Kuna emme maksis sinu eest trahvi, siis nüüd kahjuks aasta jagu kommi ja nänni ei saa... Ma arvan, et mõjub samuti päris hästi, kui siis muidugi lapsed inimõiguste rikkumise eest poliisi ei kutsu...:)

W. Hocares ütles ...

Selles see jama ongi, et siis on kohe uus kohtuvärk kaelas :) Laste mittetäisväärtusliku toitmise eest...

Pealegi ma ei arva, et isegi soomlastest vanemad nii julmad oleksid, et raha olemasolul sunniksid neid lapsi käima kolm numbrit väiksemate jalatsitega... Samas oleks selline meetod ka mõjuv, mõtlen ma praegu. Kaeblemise paele saaks vastuseks öelda, et "õppisid raha teenima, õpi ka ennast elatama"

üldiselt on see teema palju laiem kui minu kirjutis, aga töö juures ei kannata väga palju ka kirjutada.

Samasse kategooriasse jäävad ka kõik muud laste "õigustega" seotud küsimused a la õpetaja olgu vait