kolmapäev, 22. juuni 2011

Turismist --- tänu Estourile. Ja Tarbijakaitse? Imeb täiega...

Minu blogi kauaaegsemad jälgijad teavad, et olen mingi hetke oma elust olnud tegev ka turisminduses ja seda just tänu Estouri'le. Kirjeid minu läbielamistest ja muljetest reisisaatja-giidi töö kohta leiab praegugi, kui otsida blogi siltide alt nimetust Bulgaaria...

Hoolimata sellest, kuidas Estour nüüd enne pankrotti käitus ja mida sellest ettevõttest praegu meedias kirjutatud on, olen mina siiski Estourist positiivsel arvamusel. Jah - kuigi teise hooaja keskel tekkisid minulgi oma tööandja ja otsese ülemusega lahkarvamused ning ma tulin poole hooaja pealt lihtsalt ära, siis üldmulje on positiivne.

Olen nii mitmegi Estouri praegust pankrotiteemat kajastava artikli all kommentaariumis sõna võtnud ajakirjanike vastu, kes oma uudiste müümise nimel on reisikorraldajat minu arvates liigselt mustanud.

Nõustun väitega, et firma käitus valesti, müües viimase hetkeni veel reise, kuigi juhtkond juba teadis, et asi heaga ei lõppe, aga need olid vaid müügiinimesed, kes võib-olla ei teadnudki eesootavast fiaskost. Nemad ei ole süüdi ja selline teadmatus on täiesti loomulik. Seega viga oli firma juhtkonnas, mitte müügiinimestes.

Samuti on minu arvates ääretult ebaõiglased artiklid pealkirjaga "Tarbijakaitse tõi Estouri turistid koju". Kuidas nad tõid? Kas Tarbijakaitse organiseeris midagi? Ei. Juba möödunud reedeses teates maksejõuetuse kohta kinnitas Estour, et nii Kreekas kui Türgis puhkajad tulevad tagasi planeeritud ajal, sest tagasilennud on organiseeritud ja makstud.

Olid organiseeritud, olid makstud ning paar päeva hiljem selle puhkajate tagasijõudmise pärast Tarbijakaitsele loorberite kaelariputamine ON idiootsus. Pigem võiks tähelepanu pöörata Tarbijakaitse enda väitele, et nad on juba AMMU kahtlustanud, et Estouriga on jama. Kui on kahtlustatud, miks pole mitte midagi tarbija kaitseks ette võetud ja lastud puhkusesoovijatel end lolliks teha?

Nüüd on hea targutada ja täpselt samasuguse mittemillegitegemise eest endale olematust kohast plusspunkte teenida. Sellise tegevusetuse eest peaks ka Tarbijakaitse omast taskust neid tarbijate kahjusid kinni maksma.

Ning praegu hakkas lausa huvitama see, et milliseid firmasid Tarbijakaitse veel "ammu" kahtlustab. Oleks huvitav seda nimekirja näha, et teaks ennatlikult ettevaatlik olla...

Praegusel kujul on tegu lihtsalt tarbija lollitamisega, et ilma reaalse põhjuseta enda usaldusväärsust tõsta.

*

Ning kõigile neile, kes oma kommentaarides kiruvad, et Estour pole juba ammu midagi korralikult teinud ja kõik tema reisid imesid:

Õppige oma puhkust nautima!

Ma olen ise paarile hädaldavale turistile ka otse asju öelnud. Kui ikka tuleb Bulgaarias mingi ennasttäis mammi, kes on sandikopikate eest loteriimajutusega reisile tulnud ja hakkab seal vinguma, et miks ei ole hotellis euroopalikke toite või teenindust, siis ajab see lõpuks kopsu üle maksa. Tean, et samasuguseid näiteid on palju ka Egiptusest ja Türgist, sest minu kolleeg Jelena oli mitu aastat Egiptuses töötanud.

Kui te, kurat, lähete mujale, teise kultuurikeskkonda puhkama, siis te teete seda ju omal valikul ning seepärast võtke omaks ka teise kultuuri elu, kombed ja tavad. Üheks nädalaks ei ole see ju raske. Aga ei - siis on vaja igal pool viriseda, teiste puhkajate tuju rikkuda ja nõuda hommikusöögil a la "Tere" piima ning Rakvere viinereid. Kui tahate kodust kultuuri oma puhkuse ajaks, siis minu pärast pange oma telk kasvõi Säästumarketi parklasse ja nautige seal oma "euroopalikku kultuuri ja teenindust".

Bulgaaria on oma mõtlemiselt ja teeninduselt Euroopast kaugel, Türgi asub suuresti Aasias ning Egiptus üldse Aafrikas, aga see ei tähenda, et seal puhata ei saa. Saab ja ilusti - tuleb vaid vingumine oma "euroopalikku kodumaale" maha jätta.

Tean isiklikult väga paljusid, kes ON Estouri reisidega rahule jäänud. TEAN, sest iga nn vahetuse lõppedes nägin ma lahkuvate turistide nägusid ja nägin, kuidas meiega hüvasti jäeti. TEAN, sest olin kohal sellel vastuvõtupeol, mille korraldasid mulle mitme erineva reisi turistid. TEAN, sest suhtlen siiani väga paljude turistidega.

Jah - ma tean ka seda, et iga reisi ära saates oli ka vingus nägusid, aga see on enamuses juba selline inimsort, kes ei ole millegagi rahul. Tunnistan, et paar juhust oli, kus apsakates oli süüdi Estouri Tallinna-poolne organiseerimine, ent kui turist on mõistev, siis tavaliselt suudavad reisisaatjad koha peal ka enamikke probleeme lahendada. Seda juhul, kui turist ise TAHAB lahendust.

Miks oli sõna "tahab" suurte tähtedega? Sest oli kahe hooaja jooksul kolm juhust, kus meie manager oli terve grupi meeleolu nimel nõus 2* loteriimajutusega tulnud vinguvad turistid paigutama 4* hotelli ilma lisakuludeta, aga turistid ISE võtsid mingi idiootlikult põikpäise positsiooni, hotelli ei vahetanud, vingusid ja lärmasid terve nädala ning lõpuks Eestisse tagasi tulles esitasid ka kaebuse.

Seega - oli põhjuseid, mille pärast muretseda, ent 90 % neist andis mõistva suhtumise juures lahendada tunni-paari jooksul. 2-3 % oli põhjusega pahandajad. Ülejäänud 7 % aga räuskavad praegu kommentaariumites ja ma olen kindel, et nad räuskavad mitte ainult Estouri tegevust kajastavate artiklite all, vaid kõikjal, kus saab oma komplekse välja elada.

1 kommentaar:

elektritsaabtasuta.blogspot.com ütles ...

Ja muidugi Viru tänava taskuvargad keda Eesti politsei ealeski ei arreteeri ruineerivad turismi mitte ainult Estourile kui ka mistahes firmale üle maailma.
Sama lugu igas riigis.
Näiteks Hispaanias juhtus selle ala tipplugu.
Üks poolakas kes on igati soliidne ja töötab direktorina trükikojas Dublini linnas Iirimaal.Ta külastas Hispaaniat ja kas teate ka...tema pangaarvelt pank röövis kolm tuhat eurot...tal õnneks oli tagasipilet olemas aga ikkagi...
Mina isiklikult sellepärast ei reisigi,et need kuradima taskuvargad jms. värdjad rikuvad ära igasuguse reisimise soovi.